La sfârșitul lunii martie, Consiliul Local al Primăriei Sector 1 a aprobat construirea unui “ansamblu educațional compus din școală, grădiniță, căi de circulație, spații verzi, terenuri de sport, zone de joacă, corpuri de iluminat”. Acest ansamblu va fi edificat într-unul dintre cele mai contestate proiecte imobiliare născute în București în ultimii 10-15 ani. Cartierul Greenfield din Pădurea Băneasa. Primăria va investi în acest proiect 58.200.640,41 lei, adică aproximativ 12 milioane de euro. Este cea mai consistentă investiție aprobată până în prezent în mandatul primarului Clotilde .

Aici dețin terenuri numeroși oameni politici de pe întreg eșichierul.

Greenfield este un cartier de blocuri ridicat în pădurea Baneasa, în baza unui PUZ aprobat de Consiliul General al Municipiului București în 2009 și anulat de instanță în 2014 pentru că documentația de urbanism care a stat la baza emiterii PUZ-ului, “a fost în mod evident nelegală”. Se află în apropierea șoselei de centură și a grădinii zoologice. Conform ofertei afișate în acest moment, cel mai ieftin apartament din complex costă 73.000 de euro, plus tva. Zona Băneasa este una dintre cele mai vânate zone din București pentru construcție de blocuri. Aici dețin terenuri numeroși oameni politici de pe întreg eșichierul.

Cartierul cu un singur drum

Cartierul Greenfield a primit aviz pentru două căi de acces, una din DN1 prin Aleea Teișani și alta din șoseaua de centură. Prima este utilizată și în ziua de azi, în vreme ce a doua figurează doar pe planurile inițiale. Această a doua cale de acces ar fi trebuit realizată de către dezvoltator, SC Impact Developer&Constructor SA, care însă a refuzat să mai facă această investiție, astfel că locatarii au o singură cale de ieșire. Drept urmare, accesul prin Aleea Teișani s-a dovedit a fi insuficient. Cei care au ales să locuiască în Greenfield, pierd câteva ore zilnic pentru a intra sau a ieși din complex. În mai multe rânduri a fost necesară intervenția poliției rutiere pentru deblocarea sau fluidizarea traficului.

S-a ajuns până la Înalta Curte de Casație și Justiție care, dupa 9 ani de procese, a decis că drumul rămâne forestier și este închis traficului auto, public.

În aceste condiții, locatarii Greenfield au început să utilizeze un drum forestier, cunoscut sub denumirea de Vadu Moldovei, la care se ajunge venind dinspre strada Iancu Nicolae și Aleea Privighetorilor, exact prin fața intrării în Grădina Zoologică. La presiunile locuitorilor Greenfield, dezvoltatorul a solicitat primăriei capitalei trecerea drumului în proprietatea publică a municipiului București, asfaltarea, și deschiderea sa traficului public. Acest lucru ar fi însemnat scoaterea din fondul forestier a unei suprafețe de pădure. S-a ajuns până la Înalta Curte de Casație și Justiție care, dupa 9 ani de procese, a decis că drumul rămâne forestier și este închis traficului auto, public.

Drumul prin padure, inchis de instanta

Dan Trifu, președintele Asociației Eco Civica, alături de alte organizații de mediu, a făcut demersuri pentru a opri asfaltarea drumului forestier.

Greenfield a dat în judecată instituțiile statului ca să obțină acces pe un drum pentru care nu avea autorizație. Dezvoltatorul s-a adresat Judecătoriei Sectorului 1 și a cerut ca destinația de pădure a porțiunii de drum să fie schimbată. A solicitat instanței să anuleze ordinul de ministru prin care acea porțiune de drum era declarată drum forestier. Cazul a ajuns până la Curtea de Apel și a fost pierdut. Înalta Curte de Casație și Justiție a decis la fel, a spus că drumul rămâne drum forestier”a declarat Dan Trifu, presedintele Eco Civica.