Obligativitatea de a purta mască a devenit pe lângă o povară financiară a majorității, o ruletă rusească în privința sănătății populației. Cu virusul SARS COV 2 în prim plan, autoritățile ascund sub preș un real pericol pentru oamenii de rând. Purtatul măștii de protecție, chirurgicale cum este cunoscut termenul în societate, acea mască albastră clasică, devine un pericol social cu noile reglementări guvernamentale. Senzația este că se încearcă protejarea unor anumiți antreprenori cu riscul de a face mult mai mult rău românilor, decât a-i ajuta. Mai exact, avalanșa de măști care a invadat piața din România a declanșat o bombă cu ceas și nu știm exact când o să explodeze. Victime?
Populația de rând, pătura medie și de submedie. Publicul țintă al măștilor devenite obligatorii, al măștilor prezentate ca fiind ieftine (1.50 bucata, achiziționate cu 0,15 lei).
Au dat lege special pentr ua legaliza produse ilegale.
Pericolul vine de la guvernul României cu instituțiile de sub aura guvernamentală, acestea au legalizat practic traficul de produse neconforme cu piața europeană. Pentru ca acele măști albastre clasice, pe care le vedem cu defecte de cele mai multe ori, sau murdare, să fie scoase la vânzare către români, autoritățile române au dat o lege cu dedicație. Profită? Antreprenori de peste noapte cu legături strânse în punctele de conducere cheie ale instituțiilor statului. Cine suferă? Românul de rând care nu are acces la informație și cumpără liniștit o mască, cu gândul că va fi protejat, nicidecum să fie supus riscului de a se imbolnăvi din cauza măștii neconforme cu reglementările minime medicale. Legea specială schimbă denumirea măștilor chirurgicale sau medicale în “acoperitoare facială de utilizat în colectivitate”. O schem[ simpl[ care din pix face ca afacerea să meargă în continuare, protejați de către lege. Aceste produse nu sunt verificate de către instituțiile statului, n use verifică calitatea lor și mai important, dacă sunt sterile. Românul de rând are încredere în autoritîți, pentru că se presupune ca statul să nu își pună în pericol populația cu bună știință, doar pentru avantajul financiar al unor comercianți. Presupunerea ar putea costa populația, nu azi, nu mâine, dar o mască neconformă, sau acoperitoare facială de utilizat în colectivitate, să fie purtată ore bune zilnic, nu sună deloc bine.
Cum intră măștile neconfome în țară și de ce nu sunt distruse?
Să ne mutăm atenția la baza problemei, anume, cu majung aceste produse neconforme în țară? La această întrebare ne poate răspunde Serviciul Vamal Constanța, instituția care dă verde acestor transporturi de măști, din China, pentru a ajunge pe fețele românilor. În mod normal, produsele care arată sau se prezintă ca fiind imitație după produse originale, pe scurt, produse FAKE, trebuiesc distruse pe loc. De ce o pereche de încălțăminte FAKE este distrusă și pentru o mască neconformă se dă legislație cu dedicație? Ori, aceste măști, total neconfonforme cu normele UE sunt aprobate în România, pentru români. Nimeni nu se sesizează, nimeni nu spune nimic, iar informarea guvernului se rezumă doar la : Poartă mască! Total deacord, să purtăm mască, dar ce fel de mască și mai ales dacă este autorizată în condiții suspecte, mesajul se pierde și nu numai atât. Vă las ma ijos o normă a unei instituții guvernamentale care a explicat cum trebuie să se prezinte ambalajele acestor acoperitoare facială de utilizat în colectivitate (sună incredibil, nu?) când se comercializează către români. Vă sună cunoscut, ați văzut așa ceva pe ambalajele din comerț? :
Conform unui proiect de ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), elementele care trebuie să se regăsească pe ambalaj sunt:
a) denumirea producatorului, marca comercială sau alte mijloace de identificare;
b) producătorii și importatorii din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene au obligația să își precizeze adresa poștală a sediului social în elementele de identificare; producătorii, ambalatorii sau distribuitorii din state membre ale Uniunii Europene au obligația să își precizeze adresa poștală a sediului social unde pot fi contactați;
c) denumirea produsului și anume: „Acoperitoare facială de utilizat în colectivitate” urmată de versiunea documentului sau denumirea specificației naționale urmată de CWA;
d) un mijloc de identificare a produsului;
e) cantitatea;
f) termenul de valabilitate;
g) principalele caracteristici tehnice și calitative;
h) compoziția, în cazul în care produsul este fabricat din material textil trebuie specificate denumirea și procentul din greutate al tuturor fibrelor care compun produsul, în ordine descrescătoare;
i) instrucțiuni de depozitare și păstrare;
j) nivelul eficienței filtrării;
k) metoda de testare a eficienței filtrării utilizate, de exemplu, referința de identificare standard sau metoda de testare națională;
l) tipul de acoperitoare facială de utilizat în colectivitate, respectiv „reutilizabile” sau „de unică folosință”.
m) tipul de utilizatori, respectiv „copil” sau „adult”.
n) avertisment de restricție adecvat vârstei, respectiv „Nu este potrivit pentru copiii sub 3 ani”.
Be the first to write a comment.