Un birou de arhitectură din București, plătit generos de Primăria Constanța, pregătește un proiect controversat pentru stațiunea Mamaia – care va deveni o amintire pentru mulți: fără hoteluri de lux, fără clădiri moderne și fără telegondola care a devenit un simbol al stațiunii! Totul, pe banii locuitorilor din Constanța!
Primaria Constanta intenționează să anuleze toate autorizațiile pentru hotelurile de lux
Stațiunea Mamaia s-ar putea întoarce în timp cu jumătate de secol: tren prin mijlocul stațiunii și hoteluri ca în perioada comunistă! În timp ce în alte țări se încurajează investițiile și construirea de zgârie-nori, Primăria Constanța, prin intermediul unui birou de arhitecți din București, intenționează să anuleze toate autorizațiile pentru hotelurile de lux și marile proiecte imobiliare, care creează mii de locuri de muncă.
Telegondola ar urma să fie înlocuită
Culmea, toate acestea sunt făcute pe banii plătitorilor de taxe și impozite din Constanța, care sperau la un trai mai bun, dar care, conform predicțiilor, vor ajunge să își petreacă vacanțele în sudul litoralului! Mai mult, telegondola lui Radu Mazăre, devenită un simbol al stațiunii și pentru care s-au cheltuit milioane de euro, ar urma să fie demolată, pe motiv că stâlpii acesteia „strică peisajul”. Telegondola ar urma să fie înlocuită, conform unui proiect al Primăriei Constanța, cu un tren ușor sau cu un tramvai. O bucurie pentru copiii care vor să se joace cu scoicile pe șinele de oțel și pentru părinții care, în loc să stea liniștiți, vor trebui să îi supravegheze pe micuții ce vor alerga printre tramvaie!
Cine încasează banii?
Cei care încasează sume considerabile pentru a transforma stațiunea Mamaia sunt arhitecții de la firma bucureșteană KXL Studio SRL, cu sediul în Sectorul 1, pe strada Constantin Aricescu. Pentru proiectele lor, cei doi angajați ai firmei au încasat anul trecut aproape două milioane de euro. Iar conform documentelor oficiale, profitul celor doi angajați a fost, anul trecut, de peste 400.000 de euro.
Tramvaie de mare viteză printre turiști Profit.ro susține că, potrivit documentului publicat pe site-ul Primăriei Constanța, se propune introducerea unui sistem de transport în comun de tip tramvai, light rail, tren modern care să asigure mobilitatea turistică între municipiul Constanța și orașul Năvodari, amplasat pe Bulevardul Mamaia. Propunerea ar ajuta la restructurarea spațiilor ocupate în prezent de mașini, conform Info Sud-Est. Cine va avea grijă ca micuții veniți în vacanță să nu zburde prin fața tramvaielor? Logic ar fi ca Primăria Constanța să monteze garduri de protecție, de la un capăt la altul, iar turiștii veniți la relaxare să aștepte la trecerile special amenajate, precum oile, pentru a putea merge de la hotel la plajă și invers. Sau pentru a cumpăra o apă plată sau o înghețată.
Investiție de peste patru milioane de euro aruncată la gunoi Conform aceleiași surse, stâlpii rețelei de telegondolă – realizată de Guvern, din bani publici – ar urma să fie desființați, „din cauza impactului vizual pe care îl au asupra unor zone și subzone istorice, cum ar fi Cazinoul din Mamaia”, se mai arată în document.
Iar cum telegondola wireless încă nu s-a inventat, înseamnă că investiția de peste patru milioane de euro, care a devenit atracția litoralului, va fi, pur și simplu, aruncată la gunoi. Cine va plăti pentru banii publici aruncați la coș? Primăria Constanța nu a precizat…
Ambiție dusă la extrem Conform PUZ-ului inițiat de fostul City Manager, Felicia Ovanesian, pentru construcțiile existente amplasate pe plajă vor fi permise doar lucrări de reparații curente, majoritatea dintre acestea fiind clădiri cu funcțiuni comerciale și turistice. Ce înseamnă asta pentru afaceriștii care dețin hoteluri în Mamaia? Că nu vor putea efectua nicio extindere a spațiului, pentru săli de conferință, săli de mese sau destinate divertismentului. Deci, în loc să planteze copaci în locurile în care este posibil, Primăria Constanța va stabili spații verzi în jurul hotelurilor, blocând orice viitoare extindere de facilități. De parcă cei câțiva metri pătrați de gazon de lângă hotel ar oferi mai mult oxigen turiștilor.
Adio, clădiri înalte! În timp ce în alte țări se dezvoltă pe verticală, impunând anumite reguli dezvoltatorilor (să aibă grădini pe terase, să folosească energie solară etc.), în Mamaia vor fi doar clădiri scunde. Conform aceleiași surse, o altă propunere impune restricții ale regimului de înălțime pentru noi construcții, „fapt ce ar veni în ajutorul păstrării siluetei și a perspectivelor istorice pentru clădirile cu valoare de patrimoniu”.
PUZ-ul din Mamaia se află în etapa în care cetățenii sunt invitați să trimită observații și propuneri asupra documentelor disponibile pe site-ul Primăriei Constanța, până la data de 26 iulie 2024. Este prima etapă din cele trei necesare pentru aprobarea acestuia, mai precizează sursa amintită.
Be the first to write a comment.