Încă de ieri s-a aflat că Ministerul Transporturilor, prin semnătura noului ministru Cătălin Drulă, a convocat Adunarea Generală a Acționarilor la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA, Constanța (CN APM).
Pe ordinea de zi a Convocatorului s-a aflat revocarea Consiliului de Administrație, numirea membrilor provizorii în CA pentru următoarele patru luni, stabilirea indemnizației acestora, și aprobarea formei și conținutului contractului de mandat.
Până ieri, Consiliulul de Administrație al CN APM a avut următoarea componență: Elena Pătrașcu, Gabriela Murgeanu, Daniela Șerban, Constantin Chirilă, Mircea Burlacu, Ghiorghe Bătrînca, Cătălin Diaconu.
După ședință s-a decis revocara următorilor: Elena Petrașcu (fosta șefă a CA-ului), Daniela Șerban, Ghiorghe Bătrînca, Mircea Burlacu.
Aceștia au fost înlocuiți cu:
- Mihai-Florin Mihail
- Adrian Crizbășianu
- Bogdan Enache
- Cristian Paris
Prin Hotărârea AGA Nr. 3/15 / 2021 s-a stabilit ca fiecare membru să beneficieze de o indemnizație lunară de 10,636 de lei.
Motivul oficial al acestei mișcări, ar fi neîndeplinirea criteriilor de performanță stipulate în contractele de mandat
Motivul oficial al acestei mișcări, ar fi neîndeplinirea criteriilor de performanță stipulate în contractele de mandat. De ca și cum, doar anumiți membrii ai CA-ului sunt neperformați, în timp ce toți ceilalți au luat nota 10 la management.
Cel mai probabil discutăm despre o mișcare politică, având în vedere că doar Chirilă și Diaconu au fost numiți în perioada guvernării PNL, în timp ce ieri au fost revocați cei numiți în 2018 sub guvernarea PSD.
Pe cine a scos Drulă din CA
În plus, Daniela Șerban a ocupat în perioada 2019-2020 funcția de director general al CN APM, pentru ca ulterior să ajungă pe poziția de director economic pe care și-o păstrează și-n prezent în baza contractului de management.
Elena Pătrașcu, fosta șefă a CA-ului, este secretar general al Ministerului Transporturilor din februarie 2018, numită ca și Daniela Șerban în guvernarea PSD. Înainte să fie la transporturi, Pătrașcu a fost director general la Poșta Română (octombrie 2015 – octombrie 2017).
Ghiorghe Bătrînca este profesor la Universitatea Maritimă Constanța, din 2005 este administrator la MUR Shipping Romania SRL, o societate deținută de compania olandeză Mur Hubs BV, Amsterdam, iar din 2018 a fost numit membru în Consiliul de Administrația la CN APM.
Mircea Burlacu este președinte și consilier juridic în Comitetul de Dialog Social pentru porturi și căi navigabile, și membru în Federația Națională a Sindicatelor Portuare.
Burlacu este omul care a scos în stradă angajații din port, în mai 2014, atunci când fostul primar Radu Mazăre a cerut să fie transferat Consiliului Local Constanța o participație de 33% la CN APM.
Mazăre susținea atunci că acționariatul CN APM trebuie să se împartă între Primăria Constanța, Fondul Proprietatea (FP), Ministerul Transporturilor, iar un pachet de acțiuni să fie listat la tranzacționare pe Brusa de Valori București (BVB).
Din partea celaltă s-au opus “operatorii portuari” în frunte cu Gabriel Valentin Comănescu de la Grup Servicii Petroliere. Acompaniat din spate de Organizaţia Patronală “Operatorul Portuar” şi de Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare din România (FNSPR), Gabriel Comănescu susținea sus și tare că portul nu trebuie lăsat pe mâna lui Mazăre, deoarece este un obiectiv strategic.
Be the first to write a comment.